• Delaney SULLIVAN - Novembre 2013

Notre assistante de langue anglaise est canadienne. Elle se présente !

• Bienvenue à Delaney SULLIVAN, assistante de langue anglaise - Octobre 2013

Notre nouvelle assistante de langue anglaise, Delaney SULLIVAN, est arrivée aujourd’hui jeudi 3 octobre au collège. Elle est originaire de Vancouver au Canada.
    Nous lui souhaitons la bienvenue, et nous demandons aux élèves de lui réserver le meilleur accueil dans leurs classes, afin de profiter pleinement des apports linguistiques dont elle pourra les faire bénéficier.

• Sarah BURNS - Octobre 2010

... from Northern Ireland
    Sarah sera accueillie au Collège de Duclair aujourd’hui, vendredi 1er octobre 2010, pour y prendre ses fonctions. Jusqu’au 30 avril 2011, elle sera présente dans notre collège pour assurer par semaine 6 heures de présence auprès des élèves !
    Cette année, notre assistante devra effectuer l’autre moitié de son horaire au Collège de Caudebec.
    THE ENGLISH ASSISTANT PAGE > SOMMAIRE
    ANGLAIS > (...)

• Nicola BERKIN’s page ! - Décembre 2008

Hello ! My name is Nicola Berkin and I am your English Language Assistant for 2008-2009. I come from England and live in a small town called Langley Mill, which is close to Nottingham. My birthday is on the 8th of October and I was born in 1987, which means I am 21.
    I don’t have a job because I am a student. I go to the University of Nottingham, where I study French, Portuguese and History. I will finish my degree in 2010. My degree is the reason why I am in France this year ! In (...)

• Discover the USA with Lacey ! - Novembre 2006

1/ Symbols of the USA ! 2/ The United States of America 3/ Name that state ! 4/ State Bingo ! 5/ Text Messaging !
    Lacey’s page !

• Lacey REILLY - Octobre 2006

Une jeune américaine, née à Houston, a été nommée assistante de langue anglaise au collège Gustave Flaubert de Duclair !

• Sian’s page ! - Juin 2006

Année scolaire 2005-2006
    Sian GORDON, écossaise d’Aberdeen, est notre assistante de langue anglaise !
    Grâce à elle, nos élèves ont pu découvrir l’Ecosse et ses traditions.
    Sian nous présente 3 fêtes typiquement écossaises :
    Robert Burns Day> January 25th
    Edinburgh Fringe Festival > August
    Hogmanay > December 31st Pour en savoir plus sur l’ECOSSE ! THE ENGLISH ASSISTANT PAGE > SOMMAIRE ANGLAIS > (...)

• August > Edinburgh Fringe Festival - Février 2006

The Fringe Festival is held in Edinburgh, Scotland in August for over five weeks. It is a huge showcase of art, film, music, theatre, opera and comedy. It is the largest festival in the world !
    It was started in 1947 and today has over 26,995 performances of 1799 shows. Many of the shows are held in the street for free !
    People come from all over the world to perform... if you walk along the main street you might see Danish dancing, Asian acrobatics, Japanese theatre or people reciting (...)

• December 31st > Hogmanay - Février 2006

Hogmanay is the name given to New Year’s Eve in Scotland.
    Hogmanay celebrations in Scotland are some of the largest in the world ! There are lots of street parties, fireworks, bonfires and ceilidhs (Scottish dancing), especially in the four main Scottish cities - Edinburgh ; Aberdeen , Glasgow and Dundee !
    In the Shetland Isles at Hogmanay, there is a special festival called ‘Up Helly Aa’. Up to 1000 people dressed in costume, bearing flaming torches, drag a Viking galley (ship) through (...)

• January 25th > "Robert Burns Day" - Janvier 2006

Robert Burns Day is a Scottish celebration which takes place on the 25th of January.
    Robert Burns (or ‘Rabbie Burns’) was a very famous Scottish poet in the 1700s . He was born in Alloway, in the south-west of Scotland on January 25th 1759 . He wrote hundreds of poems and songs in the old Scottish dialect and was famous for his love affairs !
    His most well-known poems are ‘My Love is like a red, red, Rose’, ‘To A Mouse’ and ‘Auld Lang Syne’, a song that is sung on New Year’s Eve (Hogmanay) in (...)

• Anglais > Une assistante écossaise au collège - Octobre 2005

C’est grâce à l’ouverture de la 4ème section européenne depuis la rentrée de Septembre 2005 que le collège a été doté d’une assistante de langue anglaise pour la durée de l’année scolaire 2005-2006.
    En effet, Sian GORDON, originaire de ABERDEEN, en Ecosse, et étudiante à l’université de SAINT ANDREWS, est arrivée à Duclair le 1er Octobre.
    Nommée au collège pour y effectuer un service hebdomadaire de 12h, elle assistera les professeurs d’anglais dans leurs cours et animera des groupes de conversation auprès (...)